ממשלת פולין ביטלה את ביקור בנט

שלמה ריזל No Comments on ממשלת פולין ביטלה את ביקור בנט

חוק השואה הפולני: שר החינוך נפתלי בנט צפוי היה לצאת לביקור מדיני מחר (רביעי) בפולין אלא שאתמול הודיעה ממשלת פולין על ביטול הביקור "ממשלת פולין ביטלה את ביקורי בפולין, מפני שהזכרתי את פשעי אנשיה. לכבוד הוא לי"

שר החינוך, נפתלי בנט צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוק השואה הפולני. ביום רביעי הקרוב צפוי היה שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, להמריא לביקור רשמי בפולין, בעקבות אירועי "החוק הפולני". אלא שממשלת פולין הודיעה אמש על ביטול הפגישה.

בנט הגיב לביטול ואמר: "דם יהודי פולין זועק מן האדמה ואף חוק לא ישתיק זאת. ממשלת פולין ביטלה את ביקורי בפולין, מפני שהזכרתי את פשעי אנשיה. לכבוד הוא לי".

לדבריו: "כעת, יש לדור הבא שיעור חשוב ללמוד על שואת עמנו, ואני אדאג שהם ילמדו זאת. להחלטה זו של ממשלת פולין יהיה חלק גדול בהנחלת לקחי השואה, גם אם התכוונו להשיג משהו אחר. אכן, מחנות ההשמדה בפולין הוקמו והופעלו על ידי הגרמנים, ואסור לאפשר להם לחמוק מאחריות זו. אך פולנים רבים בכל רחבי ארצם הלשינו, הסגירו או השתתפו בעצמם ברצח כ-200,000 יהודים בשואה ואף לאחריה".

"רק כמה אלפי חסידי אומות עולם סיכנו את חייהם למען הצלתם. זו האמת. נעניתי לדיאלוג המבוסס על אמת. ממשלת פולין בחרה לחמוק מאמת זו. שום חקיקת חוק לא תשנה את העבר. כשר החינוך של מדינת היהודים אעמוד זקוף כי אינני רשאי לחמול על כבודם של הנרצחים".

במהלך הביקור צפוי היה השר בנט לנאום בפני סטודנטים פולנים וכן להיפגש עם סגן רה"מ ושר המדע וההשכלה הגבוהה בפולין, יארוסלב גובין. בנוסף, היה בנט צפוי לבקר באנדרטת "מרד ורשה" אשר מנציחה את התקוממות המחתרת הפולנית נגד הצבא הנאצי במהלך מלחמת העולם השנייה ובאנדרטת "הסבל היהודי" (האנדרטה לזכר מרד גטו ורשה) אשר מוצבת במרכז הגטו היהודי העתיק בעיר ורשה.



0 תגובות